Intézze ügyeit elektronikusan!

Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (továbbiakban: OHP) biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.

Az OHP elérhető
- az alábbi címek bármelyikén

https://ohp.asp.lgov.hu
https://eonkormanyzat.gov.hu
https://e-onkormanyzat.gov.hu


- illetve az önkormányzat honlapján található linkre kattintva.

Az önkormányzati ASP rendszert igénybe vevő települések az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül (továbbiakban: OHP) biztosítják ügyfeleik számára az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.

Az OHP működéséről részletes leírás található az Elektronikus ügyintézés/településportál menüben.

 

Az OHP használatához csak böngészőprogramra és internet hozzáférésre van
szükség, a portál és szolgáltatásai használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli. A böngésző beállításainál engedélyezni kell a felugró ablakok és a cookie-k (sütik) használatát.

Az OHP-portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más
funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek.
Bejelentkezés nélkül igénybe vehető funkciók:
 Önkormányzat-keresés
 Űrlapok online kitöltése beküldés nélkül
Bejelentkezéshez kötött (online) funkciók:
 Elektronikus űrlap beküldése
 Mentett űrlapok elérése és megnyitása
 Ügykövetés
 Adóegyenleg-lekérdezés
 Saját önkormányzatok listája

Az online ügyintézéshez a felhasználónak rendelkeznie kell elektronikus azonosításra alkalmas azonosítóval (ügyfélkapus regisztrációval, e-személyivel,
vagy részleges kódú telefonos azonosítással) , értesítési tárhellyel, valamint nem
lehet tiltott az Elektronikus ügyintézésre vonatkozó alap rendelkezése a
Rendelkezési Nyilvántartásban (https://rendelkezes.gov.hu/).

Az elektronikus ügyintézés szolgáltatásai minden ügyfél számára elérhetők, azonban az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban Eüsztv) 9. § (1) bekezdése alapján a 2.§ (1) bekezdés szerinti ügy tekintetében elektronikus ügyintézésre kötelezettek:
a) az ügyfélként eljáró
aa) gazdálkodó szervezet,
ab) állam,
ac) önkormányzat,
ad) költségvetési szerv,
ae) ügyész,
af) jegyző,
ag) köztestület,
ah) az ac)-ag) alpontok hatálya alá nem tartozó egyéb közigazgatási hatóság,
valamint
b) az ügyfél jogi képviselője.
Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19) Korm. rend.
(továbbiakban: E-ügyintézési rendelet) 89.§ szerint a gazdálkodó szervezetek
elektronikus kapcsolattartására szolgáló biztonságos kézbesítési szolgáltatási címe a Cégkapu.

2019. január 1. napjától, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható az egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével.